zondag 22 mei 2011

Koesveld registreert uw Twitternaam als u het zelf niet doet.


Koesveld registreert uw Twitternaam. Kan dat zomaar?
Als ik in een persoonlijk gesprek een ondernemer of een medewerker probeer te overtuigen van het nut van Social Media, kijken ze mij wazig aan en knikken wat. Meestal komt er dan uit: het zou best kunnen, misschien moet ik er wat mee gaan doen of erger, daar ga ik voorlopig niets mee doen.

Niet op tijd geregistreerd? Jammer, een gemiste kans.

Ik vermeld dan, registreer in ieder geval je eigen naam op Twitter voor een ander dit doet. Deze registratie is vrij en kan door een ieder gedaan worden. Dus ook je concurrent of je grootste vijand kan jouw naam registreren. Op dit moment signaleer ik al buitenlandse bedrijven die namen registreren. Zie deze dan maar eens betaalbaar weer in je bezit te krijgen.
Voorzichtig wijs ik er nog even op wat de mogelijkheden van Social Media zijn. Op mijn site www.koesveld.net (.net van Netwerken) staan diverse E-books met informatie hierover. Vooral "Zakelijk Twitteren" van Vincent Meijer is een aanrader. Als je je naam niet binnen een week registreert, doe ik het voor je, sluit ik dan het gesprek meestal af.

Wat is de ellende groot als een ander met jouw naam gaat Twitteren.

En dit, terwijl jij dit niet bent. Die Twitteraar kan enorme schade aanrichten. Je moet doorlopend vertellen dat jij dat niet bent wat er allemaal op internet over jou of je bedrijf is te vinden. In de Google zoekmachines komen telkens "feiten" naar boven die dus niets met jou of je bedrijf te maken hebben. Erg lastig dus.

Wat is mijn advies, al doe je nu nog niets met Social Media?
Registreer je bedrijfsnaam op Twitter, vooral als deze uniek is. Registreer elke medewerker met volle naam op Twitter. Maximale aantal tekens is 15. Standaard kun je, als een naam te lang is, het tussenvoegsel weg laten. Daarmee voorkom je misstanden.

Uiteraard geldt dit advies van je naamregistratie ook voor Facebook. In de toekomst nog belangrijker.
Kom je mij tegen en je bent niet geregistreerd, dan weet je wat je te wachten staat. Uiteraard draag ik een naam op verzoek van het bedrijf of persoon over. Ik doe het niet met een eigen commercieel belang. Uitgangspunt is hiervoor omschreven.

Schakel een expert in om je mogelijkheden en je risico's op Social Media te bepalen.
Ik ga in dit verhaal voorbij aan de enorme kansen die Social Media je commercieel biedt. Hier wil ik als financieel adviseur en als ervaren Social Media gebruiker, de risico's noemen ter voorkoming van mogelijke schade, zowel imagoschade als omzetverlies.
Verstandig is, als je totaal geen ervaring hebt met en misschien ook geen gevoel hebt met Social Media, om een expert in te schakelen. Deze kan bepalen wat jouw mogelijkheden én risico's zijn van Social Media. Ook als je bewust (nog) niet wilt deelnemen, je hebt in ieder geval een helder overzicht.
Diverse bedrijven kunnen je behulpzaam zijn bij ontwikkelen van de mogelijkheden. Ook voor bepalen van de risico's zijn er nog niet zoveel specialisten. Deze risico-analyse kan mijn bedrijf voor je maken. Eventueel aangevuld met een plan van aanpak van je mogelijkheden. Binnen mijn netwerk zijn daar voldoende betaalbare professionals voor beschikbaar. Voor de kosten hoef je het niet te laten.

Doe het zelf en registreer je twitternaam.
Uiteraard wil ik het liefste dat je zelf je naam direct registreert. De mogelijkheden bepaal je later dan wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bijdrage. Deze wordt na controle mogelijk geplaatst.