dinsdag 17 mei 2011

Verzekeraars, reageren niet op Social Media, omgang met onze belangen?


Vanaf 10 mei 2011 zijn wij van Van Koesveld in Barneveld aan het testen hoe verzekeraars en banken van 21 juni omgaan met een eenvoudige oproep via Twitter.
Doel is om de reactiesnelheid te testen als u de verzekeraar of bank een vraag of probleem voorlegt. Daarna of men reageert en men in staat is goed antwoord te geven. Dit ook ter voorkoming dat Twitter voor de financiële branche straks enkel een klachtenbank wordt. Wij zullen elke week verzekeraars uitdagen en de resultaten hier vermelden.

De verstuurde Tweet ziet er als volgt uit:
Als ik nu een Tweet over "verzekeraar" doe en vraag of ze mij bellen op 0342-424242 dan is dat goed?

Als men reageert worden de volgende vragen gesteld,
is er een webcare team
is er een webcarebeleid
wie is het aanspreekpunt
is er een algemeen twitterbeleid
naam en telefoonnummer van de contactpersoon

Onderaan dit blog ziet u een link van een onderzoeksbureau wat over dit onderwerp een dik betaald rapport heeft gemaakt.

10 mei
Verzekeraars met tussenpersonen
Allianz = geen reactie tot nu toe
Avero -Achema = geen reactie tot nu toe
Delta Lloyd = binnen halve dag professionele reactie Wim B.
Nationale Nederlanden = binnen halve dag een professionele reactie van Chris D.
ASR = binnen 2 dagen een professionele reactie Paul T.

17 mei
Rechtsbijstandverzekeraars
Das = geen reactie tot nu toe
Arag = 18 mei om 08.40 uur professionele reactie van Arjan H.
Anker = geen reactie tot nu toe
Interpolis = 19 mei 10.00 uur professionele reactie van Tessa O.
Klaverblad = geen reactie tot nu toe

23 mei
Direct writers
AllSecur = 24 mei om 08.50 uur professionele reactie van Alice van H.
CentraalBeheer = 30 mei 12.40 uur een professionele reactie van Majda C.
OHRA = 24 mei 09.30 uur professionele reactie van Marjolein D.
Polisdirect = 24 mei 12.10 uur professionele reactie door Angela D.
FBTO = 26 mei 13.10 uur professionele reactie van Laura M.

Bijzondere reactie van OHRA / Delta Lloyd om mij met nog een aantal intermediairs uit te nodigen bij OHRA om daar in de Sociale Media keuken te komen kijken,

Vanaf nu voeren we de aantallen op om sneller een beeld te krijgen. Onze vraag is:
Hierbij vraag ik of mij wil bellen op nummer 0342-424242, alvast bedankt. Nico van Koesveld http://bit.ly/kGoOJG (verwijzing naar dit blog)
29 mei
Verzekeraars schade
ABN AMRO = 30 mei 12.20 uur, professionele reactie van Gabie K.
Aegon = geen professionele reactie tot nu toe
Generali = geen professionele reactie tot nu toe
Goudse Verzekering = geen professionele reactie tot nu toe
Legal & General = geen professionele reactie tot nu toe
London Verzekering = geen professionele reactie tot nu toe
Reaal Verzekeringen = 30 mei 09.30 uur, professionele reactie van Oving I.

30 mei
Uitvaartverzekeraars
Ardanta = 31 mei 16.00 uur professionele reactie Manon V.
DELA = geen professionele reactie tot nu toe
Monuta = 31 mei 14.00 professionele reactie Yoram H.
PC Uitvaartzorg = geen professionele reactie tot nu toe
Yarden = geen professionele reactie tot nu toe
Gelderse Uitvaart = geen professionele reactie tot nu toe

31 mei
Zorgverzekeraars
AnderZorg = 1 juni 15.40 uur professionele reactie van Marloes G.
De Amersfoortse = geen professionele reactie tot nu toe
Agis Zorgverzekeraar = 1 juni 08.40 uur professionele reactie Christine R.
Zilveren Kruis = 1 juni 08.40 uur professionele reactie van Christine R.
Prolife = 1 juni 08.40 uur professionele reactie van Christine R.
ONVZ Zorgverzekering = 08.40 uur professionele reactie van Mark L.
Trias Zorgverzekering = geen professionele reactie tot nu toe
Salland verzekeringen = geen professionele reactie tot nu toe
CZ = geen professionele reactie tot nu toe
Menzis = 1 juni 10.20 uur professionele reactie van Linda B.
IZA = geen professionele reactie tot nu toe

03 juni
Levensverzekeraars
Erasmus Leven = 6 juni 09.30 uur professionele reactie van Rene J.
Paerel Leven = 10 juni 13.50 uur professionele reactie van Michiel H.
Conservatrix = geen professionele reactie tot nu toe
Robein Leven = geen professionele reactie tot nu toe
Zwitserleven = 3 juni 12.40 uur professionele reactie Daan V.

Wellicht gaan we na verzekeraars ook aanverwante organisaties zoals banken, hypotheekverstrekkers testen.

21 juni 2011
Het is zover. Op veler verzoek gaan we ook de banken testen. We hebben de gewone banken en de elitaire banken uitgedaagd.

De volgende tweet is verstuurd. "Hierbij vraag ik of ... mij wil bellen op nummer 0342-424242, alvast bedankt. Nico van Koesveld http://bit.ly/kGoOJG" (verwijzing naar dit blog)

ABN AMRO = 22 juni 09.30 uur Professionele reactie van Gabie K.
ALEX geen professionele reactie tot nu toe
Argenta geen professionele reactie tot nu toe
DHB Bank geen professionele reactie tot nu toe
Direct Bank geen professionele reactie tot nu toe
Friesland Bank 23 juni 13.20 uur professionele reactie van Gert van W. (RvB)
ING Bank geen professionele reactie tot nu toe
InterBank geen professionele reactie tot nu toe
Rabobank = 22 juni 11.30 professionele reactie locale bank van Johan van L.
Schretlen geen professionele reactie tot nu toe
SNS Bank = 22 juni 09.40 uur professionele reactie van Marielle K.
Robeco Direct = 22 juni 11.00 uur professionele reactie van Olivier B.
Regio Bank
Staalbankiers
Van Lanschot Bankiers = 22 juni 13.30 uur professionele reactie van Kees H.
Fortis Mees Pierson

Ik ben nu klaar met mijn onderzoek. Er komt vast wel publiciteit over. Of rapporten die deze ervaring verder onderbouwen.

Op 22 juli verscheen "Nederlandse verzekeraars laten kansen liggen op Social Media"

1 opmerking:

Bedankt voor uw bijdrage. Deze wordt na controle mogelijk geplaatst.