woensdag 10 februari 2016

In gesprek met een Barnevelder




In gesprek 

met een Barnevelder
“Nico, waarom zijn bijna al die grote banken weg uit ons dorp?” Tja, wat moet je dan zeggen? Gewoon eerlijk zijn. Ze verdienen niet meer genoeg aan je om de luxe van veel kantoren te kunnen blijven betalen, de aandeelhouders van de bank zijn belangrijker geworden dan u als klant. 
Goede band is weg
“Nico, maar met de kantoorbeheerder had ik al twintig jaar een goede band, ik hoefde maar te knikken en het geld was geregeld. Nu de bank weg is, zit er een afgestudeerde die mij nauwelijks aankijkt en alles vanuit de cijfers beredeneert. En juist als het even tegen zit, heb je de bank nodig. Dan gaat hij nee schudden. Een jaar later is die afgestudeerde al weer verdwenen, carrière maken heet zoiets tegenwoordig. Maar mijn vertrouwen komt nooit meer terug.” 
Al die keuzemenu’s  
“Nico, en die verzekeringskantoren dan, die zijn alleen nog maar digitaal te bereiken, ik begrijp dat niet altijd even goed. Het is een kwestie van vertrouwen, maar soms wil je toch persoonlijke toelichting. Dat kan dan niet meer hè?” Nee, heb je al geprobeerd te bellen? “Ja, maar na vier keuze- menu’s en tien minuten wachten begreep die mevrouw aan de lijn echt niet waarom ik voor zo iets simpels als een verzekering, nog een persoonlijke toelichting wilde hebben. Dus de telefoon maar neergelegd.” 
Wel goed verzekerd?
“Nico, en als ik nu schade krijg, dan weet ik nu echt niet of ik wel goed verzekerd ben. En dan krijg ik weer niets uitgekeerd, want in de kleine lettertjes had ik natuurlijk kunnen lezen dat ik niet goed verzekerd was. Daar zijn verzekeringsmaatschappijen dan wel weer erg goed in.” 
Een begrijpelijk antwoord ontbreekt  
Ja, elke vernieuwing is niet altijd voor iedereen een verbetering. Vooral bij financiële zaken wil je een begrijpelijk antwoord op al je vragen krijgen. Ook de zaken benoemen waar je misschien zelf niet aan gedacht had, dan zeker weten dat het goed zit, daarom heet het toch ook VERZEKEREN? 
Wat heb ik toch een mooi vak. Veel leesplezier! Nico van Koesveld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bijdrage. Deze wordt na controle mogelijk geplaatst.